Komisja ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu
Pliki do pobrania
30‑01‑2018 14:02:38
Dokumenty:
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Komisja rozpatruje problemy organizacji ruchu drogowego na terenie powiatu wieluńskiego oraz inne, wynikające z ustawy Prawo o ruchu drogowym, z inicjatywy własnej lub na wniosek zainteresowanych osób lub jednostek. Opiniuje oraz zatwierdza projekty czasowych i stałych organizacji ruchu.
1. Organizacja ruchu na drogach powiatowych i gminnych
1.1. Opiniowanie oraz zatwierdzanie projektów organizacji ruchu
Organizację ruchu na drogach powiatowych opiniuje zarząd drogi, tj. Powiatowy Zarząd Dróg w Wieluniu na terenie Powiatu Wieluńskiego na podstawie złożonego projektu. Organizację na drogach powiatowych i gminnych Powiatu Wieluńskiego zatwierdza Starosta Wieluński.
Wymagane dokumenty:
- plan orientacyjny w skali od 1:10.000 do 1:25.000 z zaznaczeniem dróg, których projekt dotyczy;
- plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 z zaznaczeniem istniejącej i projektowanej organizacji ruchu; w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali
- program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
- zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
- opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
- przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
- nazwisko i podpis projektanta na końcu części opisowej oraz na załącznikach graficznych.
2. Do projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
- - Komendanta Powiatowego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową,
- - zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
3. Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego, obejmującego roboty związane z utrzymaniem drogi niewymagające całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności.
4. Projekt organizacji ruchu wraz z wymaganymi opiniami należy złożyć nie później niż 30 dni przed planowanym terminem wprowadzenia zmiany w organizacji ruchu.
5. Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.
6. W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego Komendanta Policji o planowanym rozpoczęciu prac, podając datę, czas i miejsce ich wykonywania, co najmniej na 24 godziny przed ich rozpoczęciem. Organizacja ruchu może być wprowadzona pod warunkiem braku sprzeciwu ze strony organu zarządzającego ruchem.
7. Jeżeli organizacja ruchu ma charakter stały, organ zarządzający ruchem, w terminie do 14 dni od dnia wprowadzenia organizacji ruchu, przeprowadza kontrolę wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu.
-
Informacje na temat projektów oranizacji ruchu można uzyskać dzwoniąc pod nr telefonu 043 843 14 50 - osoba do kontaktu Waldemar Pilarski
Informacja wytworzona przez:
Waldmar Pilarski , w dniu: 11‑03‑2016 07:53:15
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Data ostatniej aktualizacji:
30‑01‑2018 14:04:28
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie